Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Monday, February 20, 2012

Buah Hati


Hari ni Asyraf berpindah ke kelas baru. Umurnya sudah 8 bulan, cukup lasak dan tak boleh duduk diam. Pantang lepa sikit, dia dah merangkak ke mana2. Maka cikgu di kelasnya sekarang rasa dia dah tak sesuai duduk di kelas baby lagi. Jadi bermula pagi ni, Asyraf join budak2 di kelas setahun dan ke atas.

Sepanjang weekend yang lepas, ummi gigih memperkenalkan Asyraf dengan makanan2 baru yang lebih pejal. Sebab bila dia berpindah kelas, dia akan mula diberi bubur kasar, biskut dan sebagainya. Walaupun giginya baru tumbuh 2 batang, tapi alhamdulillah Asyraf boleh mengunyah dengan hebatnya! Dia dah jadi macam 'mesir pengisar makanan'. Berilah apa saja, semuanya hilang dalam mulut dengan sekelip mata kihkihkih. Perkembangannya terlalu cepat. Minggu lepas, dia masih lagi 'si baby Asyraf' yang kecik comel-makan bubur-minum susu saja kerjanya. Minggu ni dia berubah jadi si Asyraf-yang masih lagi comel-tapi sangat lincah-dan boleh makan apa saje. Interaksi dengan abah, ummi dan kakak pun dah makin bagus. Dah boleh bermain gelak ketawa guling2 dengan abah dan kakak.



Video di atas dirakamkan pada hari Sabtu lepas. Kedua2 buah hati ummi ni gigih menyepahkan mainan. Ummi suka bila tengok Aiza dan Asyraf ketawa dan main sama2. After all, they only have each other!


0 comments on "Buah Hati"

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez