Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Friday, July 6, 2012

Rabbit Fun Land, Semenyih


Hari Sabtu lepas, abah ajak pergi tengok arnab kat Rabbit Fun Land, Semenyih. Seronok bukan main Aiza dan Asyraf. Pagi2 lagi dah bangun. On the way ke sana, sempat singgah Puchong ambik CikTa. Perjalanan ambik masa lebih kurang sejam lebih. Rabbit Fun Land ni terletak berdepan dengan jalan masuk ke Broga Hill. 

Kawasan kat sekitar Broga sangatlah mengagumkan. Cuacanya sejuk dan udaranya nyaman. Ummi honestly memang tak pernah jejakkan kaki kat area ni. Tak sangka masih ada lagi tempat senyaman dan secantik ini kat area Selangor/KL hihihi.

Masa sampai pukul 10 pagi, Rabbit Fun Land tak bukak lagi. Pekerja kat situ kata Fun Land bukak pukul 10.30am. Since semua orang tak breakfast lagi, abah ajak pergi pekan Broga. Pekan Broga tersaaaaaaaaaaaaaaaangatlah kecik. Cuma ada balai polis, klinik desa dan beberapa deretan kedai yang kebanyakannya milik Chinese. Tapi di hujung jalan akhirnya berjaya jumpa satu restoran milik Melayu/Mamak. So dapatlah pekena roti canai di situ alhamdulillah. Lepas makan terus patah balik ke Rabbit Fun Land.

Tiket masuk adalah RM5 (bawah 2 tahun free). Pony ride pun disediakan cuma bayar RM5 je. Kat sini bukan setakat ada arnab. Malah kambing, kuda, lembu, ostrich, monyet semua pun ada. Konsep kat sini adalah petting zoo. Maksudnya pengunjung boleh masuk dalam kandang dan belai2 semua binatang tu. Kalau nak bagi makan pun boleh sebab carrot/epal/pallet ada dijual kat pintu masuk.
Ni masa mula-mula sampai. Terus menuju ke kandang kambing.

Tak sure ni kerbau atau lembu atau seladang. Tapi sizenya memang SANGAT besar

Kambing biri-biri gemuk terlebih makan agaknya

Feeding time!

Semua binatang kat sini jinak.
Lama jugaklah kami kat sana. Pukul 12 baru balik. Sebelum balik sempat beli sosej arnab yang sangat mahal harganya. Sesiapa yang nak makan makanan berasaskan arnab (sosej, daging salai, daging arnab segar) semuanya ada jual di sini. Tapi harganya sangat mahal. Contohnya daging arnab sekilo RM38.Sebelum naik kereta, sempat makan durian kat gerai durian yang betul-betul terletak seberang jalan. Rasanya not bad. Durian kampung dari dusun area situ jugak.

Dalam kereta Aiza dan Asyraf zzzzzz. Penat main dengan binatang agaknya. But it was fun. Dengan bayaran RM5, dan peluang untuk 'beramah mesra' dengan binatang-binatang kat situ, dan kesempatan untuk belai dan bagi makanan, it's really worth it! Jauh lebih berbaloi dari pergi Zoo Negara kat Ulu Kelang tu hihihi.




0 comments on "Rabbit Fun Land, Semenyih"

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez