Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Monday, March 25, 2013

Hidup Segan Mati Pun Mahu



Laptop ummi dah kelihatan nazak dan nyawa-nyawa ikan sekarang. Bak kata orang hidup segan mati tak mahu. Tapi dalam kes ummi, komputer tersebut seolah-olah mati pun mahu daripada hidup terseksa! Wah, sadis sungguh bunyinya.
Dalamannya masih OK, masih laju dan berfungsi dengan superbnya. Cuma luarannya nampak mendukacitakan. Keyboard dah penuh kesan contengan hasil kreativiti Asyraf. Bahagian belakang terpaksa disalotape akibat terjatuh di bawah 'jagaan' Aiza. Budak-budak zaman sekarang memang itulah permainannya. Walaupun penuh sebakul dibelikan mainan dan buku-buku, laptop dan tablet jugak jadi pilihan hati.
Tambah 'bertuah' sebab ummi dikurniakan dengan dua orang anak yang bercita-cita jadi pakar IT. Aiza contohnya, tiap kali ada masalah dengan komputer ummi (i.e program tak boleh load, speaker volume rendah) dia tak boleh tunggu. Dia akan bawak komputer kepada abah or ummi untuk dibetulkan. Dalam proses tu, berjuta kali jugaklah komputer jatuh ke bawah.
Si Asyraf lagi advance. Dia akan troubleshoot sendiri semua masalah komputer yang ada depan mata. So dia akan ketuk-ketuk/lempang-lempang/tumbuk-tumbuk semua key yang ada dengan harapan masalahnya akan selesai. Hasilnya, memang jahanam!
Sigh, bilalah agaknya nak dapat rezeki menang contest hadiah laptop. Kena doa banyak-banyak. Amin.


0 comments on "Hidup Segan Mati Pun Mahu"

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez