Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Friday, March 15, 2013

Ole-Ole Bandung


Ummi dapat ole-ole Bandung dari Nyai, Yai, Cikta, Cikyah, Ceklon dan Firdaus. Diorang pergi dan balik Bandung hari yang sama ummi pergi dan balik dari Langkawi.
Kain buat baju raya. Ada sulam timbul. Super Gorjes!

Telekung sulam
Kedua-dua kain ela dan telekung tu sangatlah cantik di mata ummi. Kain ela dah selamat hantar ke tailor yang selang dua buah rumah dari rumah ummi. Telekung pun dah selamat digunakan.

Memang orang kata Bandung syurga untuk yang kaki shopping. Pesaing terdekatnya Vietnam. Semua barang murah-murah dengan syarat kita pun pandai tawar menawar. Dua-dua pun ummi tak pernah pergi lagi. Kesiaaaaaaaaaaaan kat ummi kan? Sekarang ni Matta Fair. Kalau le ada orang nak belanja kita pi Bandung or Vietnam, alangkah baiknya. Bolehlah ummi shopping sambil melepaskan tekanan di dada.
*
*
*
*
*
*
*
Eh orang tu, saya cakap dengan awaklah. Jangan le buat-buat tak reti pulak!


1 comments on "Ole-Ole Bandung"

azlie on March 15, 2013 at 4:43 PM said...

Huh?

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez