Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Friday, December 13, 2013

Ketumbit


Kesian Si Asyraf dah dua hari tak pegi sekolah sebab kena ketumbit kat mata belah kiri. Awal minggu hari tu kecik je. Tapi sejak semalam bengkak dia punyalah besar so tak pergi sekolah. Tapi surprisingly dia takde pulak menangis or ngadu sakit. Cuma sesekali ummi nampak dia gosok2 mata dia, gatal kot.
Budak ketumbit tengah tidur 

Kalau ikut Dr.Abah dan Wak Ani, sakit ketumbit takde ubat. Cuma kena makan antibiotik dan tuam saje. Tapi masalahnya nak tuam mata budak kenit tu bukannya senang. Nak makan ubat lagilah, menangis macam kena dera. So for the time being, ummi lap2 mata dia guna air suam bila mandi. Selebihnya, biar dia baik sendiri. Ada sesapa tahu petua nak baikkan ketumbit?


0 comments on "Ketumbit"

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez