Disclaimer:The content of this website are prepared for the purpose of information only. Powered by Blogger.

Friday, December 23, 2011

Innalillah


Ummi bercuti dari hari ni sampai awal tahun depan. Baki cuti ummi ada lagi 50 hari. Ni semua gara2 masa lahirkan Asyraf hari tu dapat maternity leave selama 3 bulan. Jadi banyak cuti tahun tak digunakan. Nak carry forward semuanya ke tahun 2012 macam terlalu banyak. Memandangkan sekarang tengah free takde kelas, so ummi pun bercuti. Niat asalnya hari ini sepatutnya ummi dan keluarga abah nak ke Penang cuti2 satu Malaysia. Tapi last minute petang tadi dapat khabar yang Paklang telah kembali ke rahmatullah akibat serangan jantung.

Sungguh tak sangka. Baru beberapa minggu yang lepas ummi jumpa Paklang di rumah anaknya sebab waktu tu ummi melawat menantu Paklang yang baru bersalin. Kalaulah ummi tau, pasti ummi akan salam tangannya kuat2 dan mintak maaf atas segala salah silap.

Malangnya kematian tak ada istilah 'kalau'. Mati itu pasti. Tak akan tercepat atau terkurang walau sesaat pun. Oleh itu, berbaiklah kita sesama manusia selagi hayat dikandung badan.

Sebahagian dari berita yang diperoleh dari sini
Didoakan agar Maklang sekeluarga tabah menghadapi dugaan. Sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali. Alfatihah untuk arwah Paklang. Amin.



0 comments on "Innalillah"

 

My Journey Through Motherhood Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez